Securitate

2014.04.05. 23:26

-       Mit kérsz?

-       Kávét.

-       Nincs kávém.

-       Akkor zöld teát. Pálinkával. – válaszul felnevetsz.

Lassan tekertem fel a rolót. Csikorogva, vijjogva jajgatott a reggeli órákban. A város úszott a napsugarakban. Azt mondtad, hogy ágyban maradsz még, hallom, ahogy a konyhában vagy, felteszed a vizet, kinyitod a szekrényt. Zsebre tett kézzel csodáltam ahogy a mediterrán utcakép megöleli a havas alpokat, a nem is olyan messzi távolban. Kívántam, hogy ölelj hátulról, hogy átkarolj. Mellém léptél, beletúrtál a hajadba:

-       Látod? Este ezt mondtam – mutattál balra.

Másodpercekre elmélyedek a feltörő nap sugaraiban. Elmém kitörni vágyó, rideg kérdése ránt vissza a valóságba.

-       Mióta dolgozol a román Securitátétnak?

Kiejtem a kérdést elmémben,de nyelvemen megrekednek a szavak. Lopva nézlek, figyellek. Nézem a szép lábaid – pizsiben is tetszenek.

-       Mézet kérsz bele?

-       Igen, köszönöm.

Behozod, asztalra teszed a teasütemény mellé. Kimegyek, behozom a Te bögrédet is. Csendben ülünk az ágy szélén, pörögve duruzsolnak a reggeli olasz hírek a rádióból. Referendum, forgalmi dugó Északon, időjárás. 7:19. Forró a tea még rettentően, fújom,fújom és várok. Nyugodt fáradtság van bennem, fel,fel ötlik az éjszaka bennem. Felébredtem, hogy felébredtél, hogy rosszat álmodtál. Gonosz "data analysis" mondom magamban, kis humorral – elmosolyodom. Várom a percek múlásával, hogy a tea kihüljön. Kimegyek a konyhába, leiszom picit. Hideg vízet adok hozzá. Iszom picit, hideg vizet adok hozzá. Iszom sokat, hideg vizet adok hozzá; és pálinkát. Visszaülök melléed az ágy szélére.

-       Kérsz? – tartom feléd bal kezemmel a bögrét, anélkül, hogy Rád vagy a szemedbe néznék.

-       Köszönöm nem. Szeretem a forró teát, de nem azt a fajtát amit Te iszol. – elmosolyodunk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzetes.blog.hu/api/trackback/id/tr945957210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása